Przygotowałam zadania z ostrosłupów i graniastosłupów dla klasy 8. Rozłożyłam te zadania oraz modele brył. Uczniom rozdałam karty odpowiedzi (na jednej stronie żółte – ostrosłupy, na drugiej niebieskie – graniastosłupy) i poprosiłam, aby sami wybierali sobie zadania, to czego potrzebują się nauczyć lub powtórzyć. Jeżeli zadanie będzie dla nich za trudne, to mają wziąć bryłę i spróbować jeszcze raz je rozwiązać. Mogli przyjść do mnie po pomoc lub wymienić zadanie na inne w razie konieczności. Decyzję oddałam im.
Takie postępowanie przeniosło odpowiedzialność nauki na uczniów. Co za tym idzie uczniowie byli bardziej zaangażowani. Takie ułożenie modeli brył i zadań spowodowało zaciekawienie, możliwość ruchu w trakcie lekcji oraz pozytywne emocje, czyli wszystko to, czego potrzebuje mózg do uczenia się.
Taka forma pracy przeszła moje najśmielsze oczekiwania. 😁 Uczniowie chętnie rozwiązywali zadania, dopytywali, próbowali, a co najważniejsze nie poddawali się. Każdy wyniósł coś dla siebie z takiej lekcji.
Wykorzystałam zadania z dwóch naszych kart pracy, ale można użyć swoich zadań lub z podręcznika.
Linki do kart pracy:
Zapraszamy na pozostałe wpisy z serii inspiracje na lekcje matematyki z tematów:
Dodaj komentarz