Czy lekcja matematyki musi być nudna?

Przypominacie sobie lekcje, podczas których patrzyliście tylko na zegarek i wyczekiwaliście upragnionego końca? Czego się wtedy nauczyliście? Bo jestem przekonana, że nie przerabianego materiału. Nuda, znużenie, frustracja, niechęć, stres, zdecydowanie nie sprzyjają zapamiętywaniu. A co sprzyja? M.in. ciekawość, zainteresowanie, doświadczanie, relacje. Wiemy też, że im więcej zmysłów zaangażujemy do pracy, im więcej pozytywnych emocji wywołamy, tym większa szansa na zapamiętanie danego zagadnienia. A chyba o to właśnie nam chodzi, prawda?

Uczyć można się wszędzie.

Te same rzeczy możemy zrobić na wiele sposobów. Możemy odpytywać uczniów pod tablicą, dać listę zadań do zrobienia i narzekać, że nie chcą się uczyć albo możemy zrobić to inaczej, wykorzystując różne formy i metody pracy. I właśnie w ten sposób pracujemy w Przestrzeni Pozytywnej Edukacji.

Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące. Tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Kilkanaście lat doświadczenia, liczne kursy oraz studia z psychologii pozytywnej pokazały nam, że nie tylko ilość przerobionych zadań ma znaczenie w drodze do osiągnięcia sukcesu i szczęścia. Uczeń, który wie po co się uczy, ma cel, zna siebie, swoje talenty, zasoby, mocne strony, widzi postępy, ma wokół siebie ludzi, dla których jest ważny i którzy w niego wierzą, jest bardziej zmotywowany, również do nauki matematyki. Czuje się bardziej sprawczy, pewny siebie, wierzy we własne umiejętności i chętniej podejmuje wysiłek. I właśnie na tym opiera się praca z uczniami w Przestrzeni Pozytywnej Edukacji- w przyjaznej atmosferze podsuwamy narzędzia i pomagamy rozkwitać.

Pamiętajcie, że działając i doświadczając nauka staje się przyjemniejsza i dużo więcej zostaje w głowie 😊.

P.S. Aby uchwycić te piękne momenty i pokazać Wam jak wygląda nasza praca, zaprosiłyśmy na zajęcia niesamowitą fotografkę i powiem Wam w sekrecie, że to był strzał w 10! Mimo, że początkowo miałam obiekcje, bo jakoś sesje zdjęciowe kojarzą mi się ze stresem, sztywnością i pozowaniem, ale już po pierwszym mailu od Ady wiedziałam, że będzie inaczej. Czułam się zaopiekowana i zrozumiana jeszcze przed sesją, a w trakcie nawet nie zauważałyśmy jej obecności! No i co tu dużo mówić, jestem zachwycona efektami i cieszę się, że dzięki temu możecie nas lepiej poznać, bo na zdjęciach pięknie widać pozytywną atmosferę panującą na naszych zajęciach, radość z prowadzenia ich i naszą osobowość. 

Adę możecie znaleźć https://adrianaphotography.pl/ oraz na FB https://www.facebook.com/Adriana.Zbrzeska.Photography i Instagramie https://www.instagram.com/adriana.zbrzeska.photography/ . Polecam Wam bardzo, a Adzie dziękuję za tak cudowną współpracę!

Ściskam,

Ola

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *